cedul·la d'habitabilitat

AT- Cèdules d'habitabilitat


Tramitar i aconseguir la cèdula d’habitabilitat d’habitatge usat és molt fàcil, tant pel sol·licitant, com pel tècnic que realitza el certificat, gràcies a la possibilitat de tramitar-la íntegrament de forma electrònica.

Procediment
  • El sol·licitant encarrega a un tècnic la inspecció del seu habitatge i aquest s’hi desplaça per comprovar-ne l’habitabilitat, d’acord amb la normativa vigent. 
  • Amb les dades obtingudes, el tècnic emplena el certificat tècnic d’habitabilitat des de la pàgina d’accés per a Col·legiats del web del Col·legi: Serveis al col·legiat / Visats / Visat digital / Tràmits amb l’Administració / Cédules d’habitabilitat.
      El formulari que hi apareix no reprodueix la part del sol·licitant; només, la part del
      certificat tècnic.


Cóm donar d’alta un Tràmit amb l’Administració?

Consulteu el Manual Pràctic (actualitzat en data 03/05/2011), en el procediment del tràmit digital del Certificat d'habitabilitat de segona ocupació. 
  • Quan el tècnic ha emplenat la part del certificat, el signa electrònicament.


  • Un cop signat, el document és enviat de forma automàtica al Col·legi per tal que es visi. El visador del Col·legi comprova que el certificat tècnic d’habitabilitat contingui totes les dades necessàries i si el troba correcte, el visa. 
  • El tècnic rep una notificació que confirma que ha estat visat, i a la vegada el Departament d’Habitatge també rep el certificat tècnic d’habitabilitat. 
  • El tècnic pot comunicar al sol·licitant que ja disposa del certificat i el número de tràmit (ATB-CHU-XXXXX-YY) que ha d’incorporar a la sol·licitud de la cèdula que ha de presentar mitjançant el portal de l'Oficina Virtual de tràmits de la Generalitat (OVT). 
  • El sol·licitant ha d’emplenar la seva part del formular mitjançat el portal OVT i incorporar-hi el número de tràmit (ATB-CHU-XXXXX-YY) que li donarà el tècnic que ha inspeccionat l’habitatge. Aquest número de tràmit relacionarà la sol·licitud i el certificat tècnic d’habitabilitat. 
  • La persona que demana la cèdula també realitza el pagament dels drets mitjançant la passarel·la de pagament habilitada al portal OVT.
  • La Direcció General d’Arquitectura i Habitatge comprova la sol·licitud i recupera les dades del certificat tècnic d’habitabilitat emès pel professional. Si no hi troba cap pega i no vol realitzar una inspecció prèvia, emet la cèdula i l’envia al sol·licitant per correu convencional.


Condicions d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat


Entra en vigor el nou Decret 55/2009, sobre les condicions d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat.

Ja es troba disponible la nova edició del Document a l’Abast 17.5 sobre Certificats de 2ona ocupació.

En aquesta nova edició, s’han actualitzat i ampliat la majoria de continguts i s’ha afegit un annex amb notes sobre diferents aspectes que no tracta el decret però sovint són temes que poden afectar a l’hora de fer el certificat, com per exemple definicions d’estudi, silenci administratiu etc. 

Canvis més significatius del nou Decret 55/2009 respecte el Decret 205/2003 sobre els habitatges de segona ocupació:
  • Desapareix el valor mitjà de l’alçada lliure (2,20 m) i només es fixa el valor d’1,90 m com a alçada a partir de la qual es pot computar la superfície útil d’un habitatge.
  • La superfície mínima dels habitatges usats és de 20 m2 amb excepció quan  l’habitatge és el resultant d’una divisió d’habitatge. El que tingui la consideració de preexistent haurà de garantir una superfície mínima de 40 m2.
  • Es fixa en 4 m2 la superfície mínima en planta del pati de parcel·la per tal de que hi pugui ventilar una sala.
  • La superfície d’obertura de ventilació dels dormitoris s’incrementa dels 0,20 m2 (anterior Decret) als 0,40 m2.

  • S’haurà de disposar d’elements protectors o baranes resistents als cops pels desnivells superiors a 0,60 m.

0 comentarios:

Publicar un comentario