TÈCNIC DE CAPÇELERA


Edificis sans, habitatges segurs

L'aparellador vetlla per la salut dels edificis. Per aconseguir-ho, analitza a fons cada cas, estableix un diagnòstic fiable i recomana el millor tractament.

És un professional de confiança, que treballa perquè les persones visquin més segures, gaudeixin de més confort, estalviïn energia i diners, tot respectant el medi ambient.


Què és un tècnic de capçalera?

El tècnic de capçalera és el professional que, per encàrrec de la comunitat de propietaris, vetlla per la conservació i el manteniment de la casa i la qualitat de la construcció, allarga la vida de l’edifici i assegura la qualitat de vida dels seus ocupants. És un metge que té cura de la salut d’un edifici d’habitatges.

L’aparellador, arquitecte tècnic i enginyer d’edificació col·legiat és un professional amb la preparació tècnica idònia per assumir aquesta funció. Per al desenvolupament de les seves funcions compta amb el suport del col·legi professional que, mitjançant el visat, certifica la seva competència, li proporciona la formació continuada que necessita i l’assessora en el seu dia a dia professional.

Els edificis necessiten un manteniment i control al llarg de la seva vida i amb el pas del temps cal fer-hi operacions de rehabilitació. Molts edificis requereixen, a més, una posada al dia pel que fa a les seves instal·lacions, condicions d’accessibilitat i confort. En aquest sentit, esdevé necessari l’ajut d’un tècnic de capçalera coneixedor de l’edifici, que guiï les operacions que cal fer en cada moment per assegurar-ne el correcte manteniment i adequar l’edifici a la legislació vigent.
L’habitatge sempre en bones mans






En què et pot ajudar?

-Valorarà i diagnosticarà l’estat de conservació de l’edifici per informar de les mesures correctores necessàries .
-Projectarà, dirigirà i gestionarà les obres que calen per mantenir l’edifici en bones condicions d’ús.
Planificarà i gestionarà el manteniment preventiu i correctiu de l’edifici, i les reparacions necessàries tenint en compte els seu cicle de vida.




Planificarà i gestionarà el manteniment preventiu i correctiu de l’edifici, i les reparacions necessàries tenint en compte els seu cicle de vida.

Adequarà l’edifici als requeriments legislatius, fent-se càrrec de la gestió d’autoritzacions administratives i tramitacions amb les administracions públiques, empreses subministradores i altres entitats.
Estudiarà i avaluarà l’adequació ambiental de l’edifici i les seves condicions


T’informarà i valorarà la situació de l’edifici a efectes urbanístics i jurídics.


Quins serveis t'ofereix?

Si et cal fer obres, ampliacions i reformes

- Projectes/documentació tècnica d’expedients d’obres: ampliació, modificació, reforma, rehabilitació, etc.Projecte i documentació tècnica de les obres.
  • Projectes/documentació tècnica d’expedients d’activitats, mediambientals i obertura.

  • Projectes/documentació tècnica d’expedients de legalitzacions.

  • Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic de seguretat i salut

  • Plans d’emergència i evacuació.

  • Projectes d’instal·lacions d’elements auxiliars o construccions temporals:(bastides, muntacàrregues, carpes i pèrgoles provisionals)

Gestió de procés constructiu

  • Director d’obra i / o director d’execució de l’obra

  • Coordinador de seguretat i salut a l’obra

  • Petició i comparació de pressupostos

  • Contractació d’empreses i industrials

  • Gestions administratives a realitzar abans de l'inici de les obres

  • Planificació i organització de l’obra

  • Planificació econòmica de l’obra

  • Control econòmic de l’obra i liquidació

  • Coordinació tècnica dels agents que intervenen. Assessorament.

  • Recepció de les obres

  • Gestions administratives a realitzar abans de l'inici de les obres

  • Gestions administratives a realitzar a la finalització de l’obra



    Si et cal fer manteniment

    Documentació del manteniment

    • Elaboració del llibre de l’edifici i/o manual d’ús i manteniment

    • Redacció del pla de manteniment: temporal i econòmic

    Gestió de manteniment

    • Control i seguiment del pla de manteniment.

    • Gestió dels treballs de manteniment i reparacions.

    • Petició i comparació de pressupostos.

    • Contractació d’empreses i industrials.

    • Planificació i organització del manteniment preventiu.

    • Planificació econòmica del manteniment preventiu.

    • Control econòmic del manteniment preventiu i corrector.


      Coordinació tècnica dels agents que intervenen. Assessorament.

Si necessites ajut amb els tràmits administratius


Gestió administrativa per a Administracions

  • Certificats d’habitabilitat.

  • Gestió per l’obtenció de la cèdula d’habitabilitat d’edifici usat.

  • Inspeccions tècniques d’edificis (ITE).

  • Gestió per l’obtenció de l’informe de idoneïtat tècnica de la ITE.

  • Gestió per l’obtenció del certificat d’aptitud de l’edifici (ITE).

  • Certificat de solidesa de l’edifici.

  • Certificat de solidesa d’elements exteriors.

  • Tramitació i gestió de subvencions oficials.

Gestió d’expedients de subvencions

  • Instal·lació d’ascensor en edificis existents.

  • Gestió d’autoritzacions administratives.

  • Llicències d’obres, comunicats i assabentats.

  • Gestió per l’obtenció de l’informe de idoneïtat tècnica de llicències.

  • Llicencies d’activitats, mediambientals i obertura.

  • Canvi d’ús.

  • Gestió administrativa del manteniment (inspeccions anuals i periòdiques d’electricitat, inspeccions anuals i periòdiques de gas, inspeccions anuals i periòdiques d’ascensors, inspeccions periòdiques (no obligatòries d’aigua, sanejament, etc.).

  • Situació i/o estat de l’edifici (estat de conservació, protocol d’esquerdes, etc.).

  • Inspeccions tècniques d’edificis (ITE).

  • Informe parcial dels elements, equips i sistemes de l’edifici:

  • Valoracions o taxacions del solar o finca (informes de situació registral, informes de situació urbanística, valoracions o taxacions, altres informes i valoracions, etc.).

  • Delimitació de l’edifici.

  • Aixecament de plànols de l’edifici, urbanització o altres construccions.

  • Adequació ambiental i sostenibilitat (anàlisis, avaluacions i certificacions d’ eficiència energètica, anàlisis, estudi i avaluacions de la implantació d’ energies alternatives, plaques solar per ACS, plaques fotovoltaiques, d’equips de cogeneració, instal·lació de calderes de biomassa, energia geotèrmica, anàlisis i estudis de sostenibilitat, etc.).

  • Anàlisis, estudi i avaluacions de millores en la accessibilitat.

  • Estudis de cicle de vida útil.

0 comentarios:

Publicar un comentario